Renault idzie śladami Cupry i otwiera salon koncepcyjny

Logo Facebook Logo Twitter Logo Linkedin

Wszelkie badania pokazują, że im młodsza grupa docelowa klientów motoryzacyjnych, tym mniej zainteresowana jest ona posiadaniem własnego samochodu. Jest to oczywiście narastającym problemem dla producentów, którzy próbują ten trend odwrócić.

Zdjęcie samochodu
Strzałka wskazująca na artykuł

Kliknij, żeby wyświetlić galerię! (4 zdjęcia)

Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu

Od dłuższego czasu widoczna jest zmiana podejścia do przedmiotu jakim jest samochód - w korporacyjnej narracji to już nie jest towarzysz podróży dostarczający emocji. Nie jest też praktycznym narzędziem, które po prostu ma przewieźć z punktu A do punktu B i które - przy okazji - można polubić.

Równie ważna jak sam produkt jest również cała otoczka mu towarzysząca, tworząc wrażenie, że nie kupujemy tylko nowego samochodu, ale wręcz bilet do nowego życia - poukładanego i elegankiego. No, w niektórych przypadkach z nutką sportu, ale bez przesadnej ekstrawagancji.

Takie podejście z resztą - jak pokazuje przypadek Cupry - odnosi sukcesy, więc Renult postanowiło postawić krok naprzód w tym kierunku i otworzyć punkty sprzedaży zwane "rnlt", co oczywiście jest skrótem od nazwy marki. Z założenia mają to być kameralne, przytulne punkty, w których wyeksponowane mają być maksymalnie 2-3 topowe modele marki,

Wystrój ma gwarantować "pełną immersję z uniwersum Renault". Na miejscu będzie również możliwość zakupienia firmowych ubrań, zabawek czy gadżetów. Jeśli chodzi natomiast to sprzedaż samochodów to ma ona być koordynowana z pobliskimi salonami. 

Pierwszy taki salon ma powstać w Paryżu, a w przyszłości również w Mediolanie, Rzymie, Madrycie czy Londynie.