W Stanach startuje autonomia trzeciego poziomu!

Logo Facebook Logo Twitter Logo Linkedin

Mercedes-Benz otrzymał zielone światło na wystartowanie z programem Drive Pilot na terenie Californii i Nevady. Pozwala on na warunkowo zautomatyzowaną jazdę w modelach EQS Sedan.

Zdjęcie samochodu
Strzałka wskazująca na artykuł

Kliknij, żeby wyświetlić galerię! (5 zdjęć)

Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu

Ta innowacyjna technologia pozwala na przejęcie "sterów" przez samochód do prędkości 65 km/h. Kiedy jest aktywowany, system kontroluje prędkość i utrzymuje odpowiednią odległość od innych pojazdów, utrzymując pojazd w obrębie pasa ruchu. Dodatkowo, przy włączonej jeździe autonomicznej w centrum inforozrywki zostaną odblokowane aplikacje, które normalnie podczas jazdy są zablokowane.

Celem zapewnienia bezpieczeństwa, Drive PIlot korzysta z wielu czujników, w tym LiDAR, kamery w tylnej szybie, mikrofonów do wykrywania pojazdów uprzywilejowanych oraz czujnika wilgotności drogi w obrębie koła. Dodatkowo, EQS'y (a w przyszłosci prawdopodobnie też inne modele) będą wyposażone w zapasowe układy hamulcowe, kierownicze i elektryczne na wypadek awarii któregoś z nich. O ile z punktu bezpieczeństwa jest to koniecznie posunięcie, tak współczuję osobom serwisującym to auto po kilku-kilkunastu latach.

System będzie aktywowany za pomocą subskrypcji i z tego co wynika z informacji prasowej, możliwe będzie "dostosowanie opcji". Jakich? Na razie jeszcze nie wiemy, ale szczegóły powinny pojawić się wraz z pierwszymi aktywacjami. Mercedes-Benz pracuje nad oznaczaniem włączonej funkcji automatycznej jazdy za pomocą specjalnych świateł sygnalizacyjnych, ale obecnie brakuje jeszcze krajowych przepisów regulujących tę kwestię.

W przyszłości firma planuje rozszerzenie dostępności tego systemu na pozostałe obszary w Stanach Zjednoczonych, a także dostosowanie go do ewoluujących standardów regulacyjnych.