Pierwotny plan firmy z Inglostadt zakładał wykup 25% udziałów w Sauberze rocznie, co miałoby skutkować finalnie udziałami na poziomie 75% w 2025. Taki terminarz był związany z ich planowanym debiutem na sezon 2026, który będzie stanowił nowy rozdział w najnowszej historii Formuły 1. Całkiem nowym zestaw regulacji technicznych gwarantuje, że debiutujący zespół nie musi nadrabiać paroletnich zaległości w rozwoju bolidu.
W międzyczasie w strukturach zarządu Audi doszło do dużych przetasowań personalnych, a po internecie zaczęły krążyć plotki o możliwym porzuceniu projeku i odsprzedaniu go komuś innemu.
Na szczęście wygląda na to, że o ile pierwotne podejście firmy z czterema okręgami w logo faktycznie uległo modyfikacji to przybrało ono kierune o 180 stopni odwrotny w stosunku do treści plotek. Audi bowiem zapowiedziało całkowity wykup Saubera, a wszystko jest już "dogadane" z obecnym właścicielem.
Co więcej, dział odpowiedzialny za F1 ma współpracować nie tylko z innymi działami motorsportowymi, ale również z działem samochodów drogowych, więc możemy się spodziewać jakichś edycji specjalnych, a przynajmniej pakietów stylistycznych dla samochodów z rodziny S i RS.
Dyrektorem generalnym Audi F1 Team ma być Andreas Seidel (tak naprawdę sprawuje tę rolę już od 2023 roku), który doświadczenie kierownicze zdobywał m.in w Porsche czy McLarenie.
Zdjęcia: materiały producenta