Porsche 911 GT 3 R Rennsport - pierwsze spojrzenie

Logo Facebook Logo Twitter Logo Linkedin

Regulacje klasy rajdowej GT3 są dla Ciebie zbyt dużym ciężarem i chciałbyś czegoś więcej? Nie ma problemu, o ile masz co najmniej 5 milionów złotych.

Zdjęcie samochodu
Strzałka wskazująca na artykuł

Kliknij, żeby wyświetlić galerię! (17 zdjęć)

Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu Zdjęcie samochodu

Nie wszystkie wersje specjalne samochodów są rzucające się w oczy. Nie wszystkie są warte swojej ceny, a już napewno nie wszystkiem powodują szybsze bicie serca. Cóż, 911 GT3 R Renssport przeczy temu wszystkiemu.

Jako punkt początkowy zaczęto z wysokiego "C" - od wyścigowej wersji 911 generacji 992. Od początku założeniem było "wyciągnięcie" z niego 100% bez krępujących więzów narzuconych przez regulamin FIA. W związku z tym, z pierwowzoru została tylko maska i dach. Cała reszta została przemodelowana, pod kątem aerodynamiki i lepszego chłodzenia. 

Lusterka? A na co to komu - wyrzucamy i montujemy zamiast nich dużo mniejsze i lżejsze kamery cyfrowe. Tylny spojler? Napewno może wygenerować jeszcze więcej docisku - powiększamy! Teraz generuje go tak dużo, że konieczne było zamontowanie jego dwóch dodatkowych wzmocnień.

Silnik, chociaż to dalej te same 4.2 litra, teraz pozbawione nadzoru rygorystycznego oka FIA generuje o 54KM więcej, z zastrzeżeniem, że pomiary odbywały się na paliwie E25, czyli mieszance 25% etanolu i 75% normalnej benzyny. Skrzynia biegów, a konkretnie przełożenia czwartego, piątego i szóstego biegu też zostały poddane modyfikacji i teraz są identyczne z tymi używanymi przez Porsche Racing podczas wyścigów Daytona. Ostatnią z istotnych modyfikacji są większe przełożenia dyferencjału pozwalające na prawie 20 km/h większą prędkość maksymalną. 

Nie zapomniano przy tym wszystkim o bezpieczeństwie, więc 911 dalej ma zamontowaną klatkę bezpieczeństwo i tylko jeden fotel - kierowcy. 

Całkowita masa samochodu nie jest jeszcze znana, ale Porsche twierdzi, że celuje w 1240 kilogramów. 

Przyjemność jazdy tym torowym potworem odczują tylko nieliczni. Zarówno ze względu na cenę wyjściową na poziomie lekko ponad miliona dolarów (bez podatków, transportu itd), ale również z uwagi na to, że powstanie ich zaledwie 77 sztuk na cały świat.